Co se stane s vaším tělem, pokud budete chodit 30 minut pěšky. Očekávat můžete zázraky

Date:

Chůze je nejpřirozenější lidská aktivita. A přináší tělu neskutečnou řadu benefitů. Její zanedbávání poškozuje prakticky celý organismus. Pokud vyměníte auto nebo MHD za půl hodinu kráčení, váš život se změní doslova k nepoznání.

Ukazuje se, že lidé, kteří chodí do práce pěšky, jsou úspěšnější v řešení pracovních záležitostí než ti, kteří jezdí auty.

Aktivace mozku

Chůze nedá do pohybu jen vaše tělo, ale také mysl. Když vykročíte, váš mozek aktivuje celou řadu procesů. Aktivně vnímá svět kolem sebe ve všech jeho tvarech, formách, zvucích. Váš mozek je mnohem aktivnější než například při cestě MHD. Proto pokud vykročíte, jdete i vstříc dlouhověké mentální svěžesti. Každá procházka je vlastně malé mentální cvičení.

Snížíte stres

Pociťujete stres, paniku, špatnou náladu? Vykročte. Třicet minut rychlé chůze je dokonalým nástrojem ke snížení hladin stresových hormonů. Výsledkem bude, že po půlhdince v pohybu se vrátíte jako úplně jiný člověk. Proto pokud na vás dopadá také stresových situací, projděte se. Bude vám lepší.

Lepší spánek

Večerní procházka je dokonalým způsobem, jak zajistit kvalitnější spánek. Nejde o namáhavé cvičení, ale během procházky tělo jemně unavíte, snížíte stres a zároveň se dalšímu vyhnete. Nebudete totiž muset sledovat zprávy ani displeje mobilů a počítače plné modrého světla.

Sporty, které vám vylepší nejen tělo, ale také náladu
Budete úspěšnější v práci

Ukazuje se, že lidé, kteří chodí do práce pěšky, jsou úspěšnější v řešení pracovních záležitostí než ti, kteří jezdí auty. Chcete-li proto budovat kariéru, je mnohem efektivnější, pokud si před prací dáte tělo do pohybu procházkou.

Snížíte riziko předčasné smrti

Chůze je pohyb, který můžete provádět prakticky denně a zdarma. Přitom chůzí vykročíte ik delšímu životu. Vědci zjistili, že chůze v trvání přibližně tři hodiny týdně je spojena s 11% sníženým rizikem předčasné smrti v porovnání s těmi, kteří jsou obecně neaktivní. Jde hlavně o snížení rizika smrti v důsledku rakoviny a infarktu.

Celkově lepší zdraví

Ti, kteří denně nasbírají alespoň 15 000 kroků, mají obecně lepší BMI, menší obvod pasu a nižší cholesterol. Tak si směle vykročte za svým lepším já. Určitě se to vyplatí. Podpoříte zdraví a ještě ušetříte peníze za benzin a lístky na dopravu.

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

V jarním kole potravinové sbírky projevili zákazníci Kauflandu mimořádnou solidaritu

Během sobotního jarního kola Sbírky potravin zákazníci ve všech...

Podlahové topení – výhody a nevýhody oproti radiátorům

Moderní, efektivní, praktické – samé superlativy, které lze na...

Srovnáváme ceny potravin 2018-2022: Česko vs Lotyšsko

V průběhu roku 2022 inflace zbořila veškeré rekordy téměř...

Je dobré si vzít hypotéku na nemovitost, kterou plánuji pronajímat?

Investicím se meze nekladou. Do čeho ale dát peníze,...